سه شنبه 12 فروردين 1399
En Fa
تاریخ : شنبه 28 دي 1398
کد 98922

ضرورت تعامل و همکاری دوسویه با رسانه‌ها براي حل مسائل صنعت برق

در نشست كميته بهبود بهره برداري شركت برق منطقه اي تهران كه با حضور مدیران و مجریان این معاونت و تيم خبري دفتر روابط عمومي برگزار شد ، مهندس رسول قسمت معاون بهره برداري ، ضمن قدرداني از همكاران خود بخاطر همكاري براي اجراي مطلوب بازديدهاي تیم خبری دفتر روابط عمومی ، اظهار داشت : باید با تعامل و همکاری دوسویه بین رسانه‌ها و صنعت برق، در راستای حل مسائل و مشکلات این صنعت قدم برداشت.

به گزارش پايگاه خبري برق منطقه‌اي تهران (تابش)؛ مدير دفتر روابط عمومي برق منطقه‌اي تهران به همراه تيم خبري اين دفتر به منظور ارائه گزارش بازدیدهاي اين تيم از واحدهای زیر مجموعه معاونت بهره‌برداری شرکت، ضمن حضور در نشست شوراي مديران اين معاونت ، گزارش يادشده را ارائه كرد.

بنابراین گزارش مهندس قسمت با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات تیم خبری دفتر روابط عمومی در انعکاس فعالیت‌ها و انتقال واقعیات و سختی های کار در صنعت برق به مردم و جامعه اظهارداشت: باید سختي كار تامين برق مطمئن و پايدار و قيمت تمام شده اين نوع از انرژي، براي مردم شفاف‌سازي شود.

وی با تاکید بر این مطلب که تمام تلاش مجموعه صنعت برق و کارکنان این شرکت، تامین برق پایدار برای آسایش و آرامش مشترکان است ، عنوان داشت در حوزه اطلاع رسانی باید با تعامل و همکاری دوسویه بین رسانه‌ها و صنعت برق، در راستای حل مسائل و مشکلات این صنعت قدم برداشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فضای مجازی کار اطلاع‌رسانی را آسان کرده است، گفت: امروزه با یک وسیله سبک و کوچک می توان در کمترین زمان و به راحتی اخبار و تصاویر را منتقل کرد و باید از این امکان بهترین استفاده را داشته باشیم.

مهندس قسمت در بخش دیگری از این نشست، هوشیاری مجازی را مورد تاکید قرار داد و پایش محتواهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی را باعث افزایش قدرت پاسخ‌گویی روابط عمومی شركت به ابهام‌ها و سوال‌هاي مخاطبان ذکر کرد.

معاون بهره برداری شرکت در این مورد ادامه داد: لزوم فرایند محوری در انتشار اخبار، حضور قوی‌تر در   شبكه هاي اجتماعی، توسعه تولیدات چندرسانه‌ای و  تولید بسته‌های خبری اقناعی، در ارتقای ارتباط موثر در جامعه اثرگذار است.

وی در پایان این نشست همچنین با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی در تصمیم سازی برای مدیران، به داشتن برنامه مدون و سنجش میزان اثربخشی پس از انجام فعالیت ها، تاکید کرد.

در بخش دیگر این گزارش آمده است: در ابتداي اين نشست علي جزء خراساني مدیر دفتر روابط عمومی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری واحدهای این معاونت، نقش و ضرورت اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع را بسیار مهم توصیف کرد و این امر را در صورتی مفید دانست که به هنگام بوده و به نیازهای مخاطبان و جامعه برای دانستن و آگاهی توجه شود.

خراساني با اشاره به سرعت تحولات در عرصه فن‌آوري بر لزوم بکارگیری ظرفیت‌های فکری، تجربی و همچنین مدیریتی همه همکاران شرکت برق منطقه‌ای تهران تاكيد كرد و گفت: سرعت تحولات در عرصه اطلاع‌رسانی تا جایی پیش رفته که دیگر كليشه‌هاي سنتي پاسخگو نيست و باید تدابیر و راهکارهایی اندیشیده شود تا مردم اهمیت ویژه برق و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این صنعت را درک كنند و این امر تنها با همکاری و مشارکت همه بخش های شرکت میسر خواهد شد.

وي در ادامه، لزوم نگاه ويژه به امر اطلاع‌رسانی را با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های انجام شده در برق منطقه‌ای تهران بسیار مهم ارزیابی کرد و در اين زمينه خواستار ارتباط بیشتر نمایندگان خبری با دفتر روابط‌عمومي شد.

خراسانی با اشاره به اینکه از نظر ساماندهی بخش اطلاع رسانی در شرکت کارهای مطلوبی صورت گرفته است، به تشریح جزئیات گزارش بازديدهاي تیم خبری دفتر متبوع پرداخت و افزود: مواردی مانند جمع‌آوری و به روز رسانی اطلاعات، تهیه و تنظیم خبر، گزارش، مصاحبه، گزارش تصویری، مصاحبه ویدیویی؛ هماهنگی ها برای تهیه و تنظیم اخبار تولیدی در قالب گفتگو با مدیران و مجریان؛ پوشش خبری، انعکاس و بازنشر اخبار ؛ ارسال اخبار و رویدادهای مهم از طریق پیامک به معاونین ، مدیران ، مجریان، خبرنگاران، روزنامه نگاران و ... از جمله بخش ها و نتایج مهم این بازدیدها بوده است.

مدير دفتر روابط عمومي با اشاره به ضرورت انعکاس رخدادهایی که قابلیت تبدیل شدن به خبر و اطلاع‌رسانی را دارد، توجه به بازخورد و تأثیرات اخبار منتشر شده را بسیار مهم دانست و افزود: بازخورد، یک محرک کلیدی در اثربخشی عملکرد است. حتی بازخورد منفی زیرا بسیار باارزش است؛ چرا که امکان کنترل بر عملکرد را فراهم ساخته و لزوم ایجاد تغییرات مهم را گوشزد می‌کند؛ لذا کلیه واحدهای شرکت باید به مسئله خبر و اطلاع‌رسانی توجه خاص داشته باشند.

خراساني در پایان با تاکید بر لزوم تداوم این بازدیدها برای پوشش هرچه بهتر وقایع محدوده تحت پوشش شرکت برق منطقه ای تهران به تشریح چگونگی کسب خبر از راه های دریافت، جمع‌آوری، کشف و تحلیل و تحقیق در موضوع و انعکاس آن پرداخت و اضافه کرد: پس از طی این مراحل، بررسی مستمر اخبار و رویدادها در خبرهای روزانه مطبوعات، خبرگزاری ها و فضای مجازی در مورد برق منطقه ای تهران و شناسایی و بررسی وضعیت خبرگزاری‌ها و مطبوعات به لحاظ میزان بازنشر نیز به انجام می رسد که بر اساس آن برنامه‌های آینده خود را تنظیم خواهیم کرد.

  • نوشته شده
  • در شنبه 28 دي 1398
  • ساعت 10
  • توسط شرکت برق منطقه ای تهران
  • تعداد بازدید 38