تاریخ : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398
کد 73888

با اختصاص اعتبار لازم دبیرستان شهید مدرس مقاوم و ترمیم می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبار لازم برای آغاز مقاوم سازی و ترمیم دبیرستان شهید آیت الله مدرس اختصاص می یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم احیای مدارس ماندگار در گام دوم انقلاب که در دبیرستان شهید آیت الله مدرس برگزار شد، اظهار داشت: مدرسه آیت الله مدرس یکی از مدارس ماندگار در شهرستان ری است که امثال آن در جای جای کشور وجود دارد و وجه تمایز این مدارس ساختمان، فضای بزرگ، امکانات و تجهیزات نیست و نیروی انسانی علاقمند، کاربلد و مدیریت شایسته این مدارس را به مراکزی ممتاز و برجسته در تاریخ نظام آموزش و پرورش تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه اعتبار لازم برای آغاز مقاوم سازی و ترمیم دبیرستان شهید آیت الله مدرس ابلاغ و به سرعت عملیات آن آغاز می شود، بیان کرد: این مجموعه که نمادی مهم در شهرستان ری است و بیش از 100 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده با احیای آن ضمن بالا رفتن ظرفیت موجود یادآور رشادت های دفاع مقدس و خدمات بزرگانی که در این کانون تربیت شده اند بوده و با احیای آن با شکل و شمایل جدید ارائه خدمات خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حدود 100 مدرسه ماندگار در کشور شناسایی و مجوز داده شده است، ادامه داد: آن چه باید از تجربه این مدارس استفاده شود مدارس به عنوان کانون تربیتی محله و مرجع تبدیل شود.

بطحایی مدرسه را به عنوان اصلی ترین محل تعلیم و تربیت فرزندان دانست و افزود: وزارت آموزش و پرورش بزرگ و بالنده نمی شود مگر کیفیت مدارس بالا رود و به بلوغ شایسته دست یابد و تصمیم گیری و تصمیم سازی ها باید در مدارس شکل گیرد.
وی با تأکید بر اینکه مدرسه محوری سیاست و هدف جدی وزارت آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: مدارس باید به عنوان یک هویت مستقل مطرح و روی پای خود بایستد.

وزیر آموزش و پرورش مدرسه را کانون اصلی تعلیم و تربیت اعلام کرد و یادآور شد: مدارسی چون مدرس، البرز، مروی و دارالفنون روزگاری ماندگار و ممتاز شدند که در زمان خود تصمیم گیر بوده و دستشان برای امور خود به جایی دراز نبود.

بطحایی با اشاره به اینکه در طول تاریخ سیطره اداری در نظام آموزش و پرورش گسترش و باعث ناکارآمدی مدارس شده، ابراز داشت: امروز در آموزش و پرورش 700 صفحه مصوبه داریم و مدیران آموزش و پرورش برای هر کاری باید این کتاب را مرور و تصمیم گیری کنند.
وی با بیان اینکه در برخی استان ها هزار بخشنامه به مدارس ابلاغ شده، اضافه کرد: گسترش فضای اداری مهم ترین عامل ناکارآمدی مدارس است و در چنین جو حاکمی قطعا مدارسی ماندگار مثل دبیرستان شهید آیت الله مدرس نخواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با این مصوبات و بخشنامه های دست و پاگیر خلاقیت، نوآوری و انگیزه در مدارس را در زیر پارچه ای مخفی کرده ایم، اظهار داشت: در تمام 110 هزار مدرسه کشور مدیران، معلمان، مشاوران و مربیانی داریم که توانمندی آن ها از یک وزیر بیشتر نباشد کمتر نیست و می توانند به راحتی تصمیم ساز باشند و برای کوچکترین موضوع چشمانشان به مراجع بالاتری نباشد.

بطحایی اولین مانع حرف درست و اصولی محوریت مدارس مقاومت در برابر این اقدام ارزشمند عنوان کرد و گفت: در حوزه های اداری باید بپذیریم ما خادم و نوکر مدرسه هستیم و نه وزیر، مدیر و معلم مجموعه و با این نگاه مدرسه هر چی نیاز داشته باشد پیگیر و انجام می دهیم.

وی با تأکید بر اینکه با حوصله، صبوری، باور و ایمان مسیر آموزش و پرورش در این ریل باید اصلاح شود، اضافه کرد: مدرسه محوری سیاست جدی وزارت آموزش و پرورش است و مشکلات موجود و مطرح شده در این نشست در حوزه تعلیم و تربیت حل نمی شود مگر این اتفاق خوب و بزرگ در مجموعه بزرگ آموزش و پرورش رخ دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استان تهران یکی از محروم ترین ادارات آموزش و پرورش از حیث فضا و تجهیزات است، خاطرنشان کرد: تهران و شهرستان های آن بعد از سیستان و بلوچستان بدترین فضاهای آموزشی از لحاظ تراکم دانش آموز، ایمنی و فرسودگی مدارس را دارد و امیدواریم با اختصاص اعتبارات خوبی که در سال 98 از سوی مجلس اختصاص یافته در راستای حل این معضل گام برداریم.

بطحایی کیفیت نیروی انسانی را در آموزش و پرورش استان تهران خوب برشمرد و تصریح کرد: معلم حرف اول را در تحول می زند و با داشتن بهترین فضا، کتاب و تجهیزات در صورت نبود معلمی کاربلد، متخصص و با انگیزه همه این امکانات بی خاصیت خواهد شد.
 
 
آلبوم تصاویربا اختصاص اعتبار لازم دبیرستان شهید مدرس مقاوم و ترمیم می شود

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 24 ارديبهشت 1398
  • ساعت 14
  • توسط روابط عمومی فرمانداری ری
  • تعداد بازدید 68
  • واحد ارجاع دهنده وب سایت فرمانداری ری